Theorie Kamer

Inhoud 
CTR T-opleiding

DE INHOUD VAN DEZE WEBPAGINA:
Jou investering in je T-Rijbewijs
Subsidie mogelijkheden
Samenvatting T-opleiding
Praktijk opleiding & school !
Theorie begeleiding
De les-combinatie(s)

Tips : lees het geheel goed door.
Eventueel samen met je ouder(s)/verzorger(s)

Goede investering

Investering 

in je T-Rijbewijs

Meest gevraagde info:  

1. Wat is jullie uurtarief?
Lesuur tarief praktijk = € 85,-/ uur.
Inclusief ophaalservice.
2. Wat kost de opleiding totaal?
Dat kunnen we onmogelijk vooraf voorspellen. Dat is ook niet eerlijk.
Wij doen absoluut niet aan vaste pakketten of prijsafspraken !
Want iedereen is verschillend.
Wij doen gewoon wat nodig is voor de leerling. Echt niet meer, maar zeker niet minder ! Wij staan voor een goede opleiding en geen goedkope.
Daarnaast heeft ieder nog wel vaste kosten voor de CBR examen leges, het theorie leerpakket en de theoriebegeleiding.
ZIE HIERNAAST/hieronder
KLIK OP DE PLUSSEN "+"  !!
Voor alle tarieven.
Over CBR leges wordt geen BTW gerekend. Over overige 21% BTW.

Overzicht theorie tarieven

Created with Sketch.

E-Learning pakket "T"
€  150,-
Theoriebegeleiding :
Per app of telefoon: gratis
Bijwonen persoonlijke theorieles : € 35,- per lesuur.

Optioneel (als leerling het zelf niet regelt) :
CBR theorie examen : €  65,- 
CBR theorie voorlees examen: € 125,-    

Overzicht praktijk tarieven  

Created with Sketch.

Rijles per uur  : € 85,-
= inclusief ophaalservice.

CBR praktijk rijexamen :  € 375,-

Inzet lescombi rijexamen + instructeur op examen dag : € 245,- 

Facturatie & Betaal systeem

Created with Sketch.

Werkwijze CTR Zuidwest:
Geschied via/namens Oomen Dairy Engineering v.o.f.
Wekelijks worden achteraf de gegeven lessen gefactureerd en wordt er een 'Zakelijke Betaalverzoek' geappt + factuur aan de leerling/klant *.
Voor de rijexamens geldt: 
Ruim vooraf aan het rijexamen worden de resterende lessen en CBR-leges gefactureerd en wordt een 'Zakelijke Betaalverzoek' geappt aan de leerling* .

Betalingstermijn Zuidwest:
Voor de rijlessen binnen 5 werkdagen na betaalverzoek. 
Het rijexamen (CBR-leges) en resterende lessen die gegeven zijn vooraf aan het rijexamen, moeten vooraf aan het rijexamen voldaan zijn.
 

U hoeft dus niets vooruit te betalen, maar op de dag dat het rijexamen (en ons werk tot dusver dus is geleverd) houden we ons aan het principe dat onze diensten en reeds voorgeschoten CBR-leges  betaald dienen te zijn.
Anders kan er geen rijexamen plaatsvinden. 


* Het 'Zakelijk Betaalverzoek' kan dan ook de leerling eventueel door appen aan de betaler, als de leerling niet zelf betaald. Of het CTR appt het betaalverzoek rechtstreeks aan de betalende partij.
De factuur staat altijd op naam van de opgegeven betaler. 


Werkwijze CTR-Oost (Achterhoek - Veluwe Salland-Twente):
Wekelijks worden achteraf de gegeven lessen en/of examens gefactureerd en via automatische betaling voldaan.
Betalingstermijnen incasso: 
Binnen 5 werkdagen.




Subsidie T-Rijbewijs

Voor leerlingen is er wellicht subsidie mogelijk.
Dat is afhankelijk van de schoolopleiding en (toekomstig of huidig) werk.
Dit kan bijvoorbeeld via Cumela, Colland of via Roots.
Vraag ons of deze instanties over meer info !

Ook meer info hierover op :

https://www.collandarbeidsmarkt.nl/subsidieregelingen/t-rijbewijs/

www.rootswerkt.nl

www.cumela.nl

Samenvatting T-opleiding

Stap 1. 

Je meld je aan voor de T-opleiding via het invulformulier op de wegpagina 'contact'. Of je belt of appt naar de conact nummer (zie 'contact'). 
Dan krijg je zeer snel een reactie van ons terug, waarin we je een ''intake formulier" en een "digtale introductie" mailen. 

Stap 2.

Kort na de introductie krijg je een inlogcode voor een online E-learning theorie pakket. Met daarbij 10 x echte CBR oefenexamens. 
Zo kun je thuis heel je theorie leren en je perfect voorbereiden voor examen

We bieden daarbij onbeperkte theorie begeleiding per WhatsApp .
Als ook middels persoonlijke theorieles / begeleiding op aanvraag op onze locaties.  Dyslectische en/of leerlingen met andere leerproblematiek kunnen bij ons extra aandacht verwachten indien gewenst.

Stap 3.
Je reserveert zelf het CBR-theorie examen bij een CBR-locatie bij jou in de regio. Omdat jij zelf het beste weet wanneer je kunt. En kun je zo ook goedkoper snel en flexibel zelf je theorie examen plannen en reserveren.
Dat doe je via de CBR website.  Heb je vragen? Vraag het ons. 
(Als je de theorie examen via ons laat reserveren, kost het € 65,- per examen.)
Op eigen gelegenheid ga je dan naar je theorie examen.
Vanaf een leeftijd van 15,5 kun je theorie examen doen. 
Theorie diploma is 1,5 jaar geldig. Dus tip: doe het zo jong/ snel als mogelijk !

Stap 4. 

Na behalen van het theorie examen volgt de praktijk opleiding.
Inplannen en reserveren van het praktijkexamen gaat via ons, het CTR !

De praktijkopleiding is zeer handig, praktisch en snel in dagdeel-blokken.
Een les-blok de gehele ochtend óf de gehele middag
(en soms in de avond), inclusief eventueel je ophalen en terugbrengen. Deze rijlesblokken worden direct ná je theorie examen samen met jou ingepland
We geven zodra het kan een TE VERWACHTEN rijexamen datum op.
Maar deze hangt uiteraard af van je voortgang tijdens de rijlesblokken.
De definitieve examen dag plannen we altijd tijdig en in overleg.

Inhoud lesblokken  :
Beroepschauffeurs kennis: techniek, ritvoorbereiding, voertuigdocumenten, bijzondere verrichtingen, aan- afkoppelen en uiteraard basis voertuigbeheersing en basis verkeersdeelname, intensieve verkeersdeelname en bijzondere verrichtingen
Met afsluitend een compleet proefexamen van A t/m Z.

Het aantal benodigde lesuren is erg verschillend per leerling. 
We reserveren in ieder geval de eerste 3 à 4  lesblokken en daarna gaan we samen verder voor wat nodig is. 
Dit overleggen we dan samen met jou en/of met ouder/verzorger(s). 
We willen uiteraard dat iedere leerling 100% klaar is voor het examen !
Gemiddeld zitten we op een kleine 20 uur rijles per leerling. 
Maar de variatie daarop is ergens tussen de 15 en 30 uur.

Stap 5.  

Als laatste stap het praktijk examen met een CBR-CCV examinator.
En dat gebeurd in dezelfde regio waar je hebt gelest (met je vertrouwde lescombinatie). 
Dat zijn de zogenaamde "aangewezen CBR-examen gebieden". 
Voor Oost Nederland is dit vanuit Baak in Warnsveld en omstreken.
Voor West Brabant/Zeeland is dit in Etten-Leur en omstreken.

Praktijkopleiding & schoolzaken: 

Zoals eerder vermeld bestaat de basis praktijkopleiding dus uit rijlesblokken van ieder een hele ochtend of middag. En deze lesblokken zijn doordeweeks ! Zaterdagen zijn gereserveerd voor mogelijk extra lessen.
Wij zijn ons ervan bewust dat bijna al onze leerlingen doordeweeks naar school of stage moeten. Voor hun opleiding voor hun (beroeps)toekomst. Maar dat geldt nu ook als het over het T-Rijbewijs gaat ! De T-opleiding is ook een beroeps leidende leerweg voor onze leerlingen. En is dus geen leerplicht verzuim. Dat is dus echt iets anders dan een auto of bromfiets rijbewijs halen !
Het T-Rijbewijs hebben onze leerlingen ook echt nodig voor hun toekomstig functioneren. Net zo goed als hun schoolopleiding. Sterker nog, voor velen is het T-Rijbewijs cruciaal voor de schoolopleiding en/of werk (thuis).
Het is daarom ook zeker geoorloofd en gerechtvaardigd dat scholen verlof geven voor de rijlesblokken t.b.v. T-Rijbewijs. 
Daarbij is het gewoon praktisch onmogelijk om de rijlessen allemaal voor iedereen buiten de schooltijden te organiseren. We kunnen de leerlingen niet voor een uurtje les thuis op gaan halen (zoals met auto rijles). En onze leerlingen kunnen we ook niet tig-keer naar ons laten komen voor een tussenuurtje rijles. Daarbij kunnen we moeilijk alle 200 leerlingen per jaar alleen op zaterdag rijles geven. Dat verwachten wij van een school ook niet...
En hoe houden we een dure lescombinatie rendabel en het arbeidsinkomen van een instructeur voldoende als we alleen buiten schooltijden rijles kunnen geven?
Kortom... dat is gewoon onmogelijk. Het is écht anders dan een auto(B)rijbewijs halen.

Als het T-Rijbewijs halen echt geen bijzaak is  voor jou, moet jij en je school er ook geen bijzaak van maken !
Voor ons als T-opleider is het sowieso een hoofdtaak en geen "avond of weekend hobby".
Dat zou wel een erg dure hobby voor ons en jou als leerling worden dan met een lescombinatie van € 210.000,-.

Je school zou dan ook bereid moeten zijn om je verlof te geven voor de rijlesblokken en rijexamen. Uiteraard houden we rekening met proefwerk(weken), examens en excursies. Daarom maken we samen tijdig de planning.

Ter info voor leerlingen uit West Brabant/Zeeland :
Al zeker dik 6 jaar heeft in Oost Nederland geen enkele school meer problemen met het geven van verlof voor onze rijlesblokken. 
Zowel de 'groene scholen' niet als ook de mavo-havo-vwo-gymnasium scholen of andere opleidingen niet.  Het is een kwestie van uitleggen en toelichten. We hopen je met bovenstaande geholpem te hebben aan argumenten.

Les Trekker
Theorie Les

Theorie-bijles

Naast jou "thuis-studie" middels het door ons aangeboden E-Learning systeem, en gratis begeleiding per WhatsApp, heb je de mogelijkheid extra persoonlijke theorieles /begeleiding te krijgen op aanvraag.
Hiervoor vragen we € 35,- per uur voor de les.
Dit is voor de Achterhoek op onze locatie te Baak.
En voor Zuidwest is dit te  Etten-Leur.
 
Voor dyslectische leerlingen (of andere leerproblematiek) hebben we aangepaste lesmethoden of hulp, ook op aanvraag.

Je mag onbeperkt gebruik maken van onze theorie begeleiding.

Impressie van de praktijk opleiding :

Trekker Stad
Trekker
Achteruitinpakeren
T-Rijbewijs
Boeren Rijbewijs
Aankomende Trekker
Wachtende Trekker

De Tweeling broers CTR

Wij hebben bij het CTR een vrijwel identieke tweeling. 
Tweemaal dezelfde les/examen combinatie : 
Een John Deere 6145R en een John Deere 6155R.
Beide met met Autopowr (Automaat).
Dit zorgt ervoor dat je als leerling altijd in een vertrouwde lestrekker stapt, ook al moeten we eens wisselen van voertuig. 

De les-combinatie's hebben de beschikking over
de beste eigenschappen voor de rijles en zijn zeer comfortabel.
Een aantal van die eigenschappen zijn:
-
de kiepers zijn voorzien van een smalle dissel, zodat er erg scherp gedraaid kan worden. Handig bij de bijzondere verrichtingen.
-
de trekker/kiepers zijn voorzien van de K80 koppeling met geleide-strippen wat het aankoppelen zeer eenvoudig maakt.
-
de kiepers zijn voorzien van de meest smalle bak wat toegestaan is : dus super veel zicht naar achteren!
-
de trekker & kiepers zijn voorzien van de meest simpele en minst aantal SNEL-koppelingen : K80, licht, (lucht)rem, steunpoot...KLAAR.
-
de kiepers zijn voorzien van een eigen gemaakte simpele steunpoot. Eenvoudig en licht (hydraulisch) te bedienen.
-
de trekker is voorzien van de meest luxe en grote spiegels met dodehoekspiegels : "je ziet de hele trekker en kar en ruim zicht rondom !".
-
de trekkers zijn wel super stoer maar niet al te lomp groot, zodat je behendig blijft in kleine ruimte en bij verkeersdrukte. Wat belangrijk is bij de bijzondere verrichtingen (achteruit!)
-
de trekker is niet te lomp hoog, zodat je bij het aankoppelen prima zicht hebt op de K80 koppeling. Waarbij we ook erg handige hulpmiddelen hebben.
-
de trekker is voor het comfort en gemak voorzien van : automaat, snelheidsbegrenzer, voorasvering, cabinevering en comfort lagedruk banden.  

Een super handige, simpele en kort-gedraaide combi:

Achterbrug John Deere

smalle dissel voor scherpe bochten voor/achteruit

Interieur John Deere

 eenvoudige bediening in luxe cabine

Les Trekker

Indrukwekkend lessen

Trekker Les

simpele wielkeg houder

T-Opleiding

eenvoudig en licht te bedienen steunpoot

k80 koppeling john deere

zeer goed zicht bij aan/afkoppelen en gemak van maar 3 (snel)aansluitingen

mullie kar

 smalspoor assen voor extra ruimte bij scherpe bochten 

Spiegels John Deere

verwarmde groothoek & dodehoekspiegel

Snel Koppeling Hydrauliek

snelkoppeling hydrauliek met 1 duim te bedienen

Instelbaar snelheid

Instelbare snelheidsbegrenzer automaat

Wij willen het beste voor onze Leerlingen

Het T-Rijbewijs vraagt een serieuze opleiding met een vergelijkbare inhoud als voor een vrachtwagen-oplegger rijbewijs.
Een rijbewijs dat de leerling voor het leven gaat halen !
En de verantwoordelijkheid van de T-chauffeur op de openbare weg is ook erg groot !
Daarbij komt het feit dat onze T-leerlingen erg vaak alleen de ervaring hebben van de fiets of brommer/scooter! En dan nu met een 20.000 kg zware les-combinatie het échte verkeer in gaan.
Kortom : de T-opleiding houdt wel degelijk heel wat in !
Het is NIET "zomaar" een T-Rijbewijs.    
Wij willen ook zo veel mogelijk onduidelijkheid over de kosten voorkomen. 
Het kost wat het moet kosten, niet meer - niet minder , om je rijexamen te halen!  We hebben niet voor niets het hoogste slagingspercentage van Nederland ! 

Theorie Bord

Nog meer vragen? Stel ze gerust